fbpx

Повернення товару від покупця в 1С:Підприємство

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-1

У цій статті розглянемо, як проводиться повернення товару від покупця в 1С:Підприємство. Коректне виконання операції допоможе уникнути фінансових, репутаційних втрат та заощадить час. Програмні продукти лінійки 1С:Підприємство дозволяють вирішувати безліч завдань, для чого існують різні послідовності дій.

У статті буде описано порядок оформлення різних операцій. На прикладах розберемо, який алгоритм слід використовувати. Також слід зазначити, що змін багато. Тому розглянемо, як проводиться повернення товару від покупця в 1С:Підприємство у кількох системах.

Редакції конфігурацій різняться між собою. Можуть змінюватися документи, додаватись функції, видалятися непотрібні інструменти. Нижче буде описано алгоритм виконання товару в різних редакціях.

Як виконати повернення товару від покупця до 1С:Підприємство?

Нижченаведена інформація актуальна для таких програмних продуктів:

Розглянемо, яким чином виконуються такі операції:

  • Відвантаження продукції та оплата клієнтом;
  • Повернення товару від покупця;
  • Можливі сценарії:
    • Повернення оплати клієнту;
    • Відвантаження продукції клієнту.

Відвантаження продукції та оплата клієнтом

У прикладі підприємство здійснило відвантаження продукції на суму 4800,00 грн., з урахуванням ПДВ – 800 грн.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-2

Щоб зафіксувати податкові зобов’язання, оформляється прикладний об’єкт “Податкова накладна”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-3

Вартість продукції сплачена клієнтом у повному обсязі.

“Платіжне доручення вхідне” – документ, за допомогою якого фіксується оплата від покупця за отриману продукцію, при цьому вид операції – “Оплата від покупця”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-4

Повернення товару від покупця

Після проведення оприбуткування продукції клієнт виявив брак, тому повернув назад товар на суму 2400,00 грн.

Щоб здійснити повернення товару від покупця, необхідно скористатися однойменним документом. Його можна вводити на підставі витратної накладної за допомогою кнопки “Введення на підставі”. В такому разі повертається не вся продукція, тому кількість необхідно змінити вручну.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-5

Рахунок взаєморозрахунків з контрагентами та обліку ПДВ відображаються на вкладці “Рахунки обліків розрахунку”, у разі потреби їх можна вводити вручну.

NOTA BENE! За прикладним об’єктом “Повернення товарів від покупця” реєструється заборгованість за взаєморозрахунками з клієнтами. Рахунок позначається у реквізиті “Рахунок обліку розрахунків з контрагентом”, який знаходиться на вкладці “Рахунки обліку розрахунків”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-6

По завершенню проведення документа створюються проводки щодо повернення ТМЦ та “сторнуванню” ПДВ.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-7

Після завершення оформлення повернення товару потрібно зафіксувати коригування податкових зобов’язань. Цей процес виконується за допомогою прикладного об’єкта “Додаток 2 до податкової накладної”, при цьому вид операції – “Операції, оподатковувані ПДВ (повернення)”. Сформувати зазначений об’єкт можна з документа “Повернення товарів від покупця”. Для цього використовується механізм “Введення на підставі”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-30

Потім, як було проведено документ, відображається коригування суми ПДВ за податковою накладною, що було видано.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-9

Можливі сценарії

NOTA BENE! У разі повернення товару або коштів сторнування податкових зобов’язань кожен процес здійснюється за першою подією.

Щоб проводити обчислення ПДВ, облік взаєморозрахунків проводиться у незалежних розділах – “Відвантаження” чи “Повернення”. Як ми писали вище, сторнування здійснюється за першою подією, це означає, що для “Відвантаження” є перша подія – оплата або відвантаження ТМЦ клієнту, так само для “Повернення” існує перша подія – повернення оплати або повернення товарів від покупця. Програма передбачає закриття оплат відвантаженнями та навпаки.

Це означає, що після завершення оформлення прикладних об’єктів конфігурації “Повернення товарів від покупця” та “Додаток 2 до податкової накладної”, прикладне рішення “очікує” одну з таких подій:

  • Повернення оплати клієнту;
  • Відвантаження продукції клієнту.

Повернення оплати клієнту

У разі повернення оплати клієнту необхідно оформити прикладний об’єкт “Платіжне доручення вихідне” або “Витратний касовий ордер”, при цьому вказується вид операції – “Повернення коштів покупцю”.

У нашому прикладі повертаються безготівкові кошти, тому щоб відбулося автоматичне заповнення на підставі зворотної накладної, потрібно оформити документ “Платіжне доручення вихідне”.

NOTA BENE! За рахунок алгоритму закриття боргу, погашення здійснюється за тим рахунком, що заданий у рядку “Рахунок авансів”. Цей спосіб використовується оскільки рахунок авансів “6811” застосовується коли здійснюється повернення авансового платежу, по якому відсутні отгрузки. Щоб провести повернення коштів після того, як повернуто продукцію та були закриті взаєморозрахунки, потрібно запровадити рахунок основної заборгованості – 361 як рахунок авансів.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-10

Коли було виконано проведення прикладного об’єкта “Платіжне доручення вихідне” створюються проведення по поверненню коштів клієнту.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-11

Наступні стандартні бухгалтерські обліки дозволяють провести аналіз показників операцій, що були виконані:

  • “Оборотно-сальдова відомість за рахунком”;
  • “Картка рахунку”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-12

Відвантаження продукції клієнту

Коли після завершення повернення продукції клієнту виконується повторне її відвантаження належної якості, оформляється документ “Реалізація товарів та послуг”, у ньому проводка з ПДВ відображатиметься як за першою подією.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-13

Щойно документ “Реалізація товарів та послуг” буде проведено, створюються проводки зі списання ТМЦ та ПДВ.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-14

Коли здійснюється повторне відвантаження, необхідно, щоб постачальник виписав податкову накладну, що передбачає оформлення однойменного документа.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-15

Коли даний прикладний об’єкт був проведений, створюються проводки з ПДВ.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-16

В даному випадку має місце перша подія щодо повернення, що означає наявність повернення продукції, але відсутність подальшого повернення грошей, так само і з першою подією з повторного відвантаження, є відвантаження, але немає оплати. З цієї причини слід зафіксувати зазначені заборгованості. Дана операція здійснюється за допомогою прикладного об’єкта “Коректування боргу”, вказуємо її вид – “Проведення взаємозаліку”.

NOTA BENE! У програмному продукті 1С:Підприємство Управління виробничим підприємством не потрібно оформлювати документ “Коригування боргу”. Це пов’язано з тим, що у системі складний облік ПДВ, який дає можливість закрити взаєморозрахунки без проведення.

Покупця необхідно вказати у шапці як кредитора та дебітора. За допомогою кнопки “Заповнити” відбувається автоматичне заповнення прикладного об’єкта. Знаходиться вона на вкладці “Взаєморозрахунки” в табличній частині.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-17

Як тільки документ буде проведено, у програмі відобразиться дана проводка, тобто зафіксується друга подія щодо “Повернення” та “Повторного відвантаження”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-18

Так само як і у разі повернення оплати клієнту, аналіз можна провести за допомогою таких звітів:

  • “Оборотно-сальдова відомість за рахунком”;
  • “Картка рахунку”.

Повернення товару від покупця до 1С:Підприємство Управління торгівлею для України, редакція 3.1.

Спочатку необхідно оформити реалізацію продукції. Операція проводиться за допомогою документа “Реалізація товарів та послуг”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-19

Після цього оформляємо прикладний об’єкт “Податкова накладна”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-20

За допомогою документа “Надходження безготівкових ГК” фіксується оплата продукції клієнтом, вид операції при цьому – “Надходження оплати від клієнта”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-21

Повернення товару від клієнта оформлюється однойменним документом. Він може вводитись на основі видаткової накладної. Для цього необхідно скористатися кнопкою “Створити на підставі”. Коли покупець повертає товар через погану якість, тоді після реєстрації списку такої продукції слід скористатися кнопкою “Повернення товарів іншої якості”.

Після чого в табличній частині буде вказано два стовпці продуктів. У тому, що називається “Повертається товар іншої якості”, вказуються дані про зіпсований товар. Внизу документа знаходиться поле, в якому позначається один із двох способів зміни розрахунків:

  • “Повернути кошти”;
  • “Залишити в якості авансу”.

У разі повернення коштів операція здійснюється за допомогою об’єктів “Списання безготівкових ГК” чи “Видатковий касовий ордер”. Її вид – “Повернення покупцю”. Якщо після повернення продукції проводиться відвантаження, необхідно оформляти документ “Реалізація товарів та послуг”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-22

“Додаток 2 до податкової накладної” – об’єкт, що створюється автоматично програмою, коли виконано завдання “Формування вихідних податкових документів до поточної дати за заданим розкладом”, також він формується, якщо скористатися кнопкою “Сформувати податкові документи”.

Усі створені такі об’єкти відображаються у журналі “Вихідні податкові документи”, що міститься в пункті “Регламентований облік” на вкладці “Оформлення податкових документів”. Їх необхідно перевіряти та видавати клієнтам.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-23

За умови, що в компанії вирішено вдаватися до попереднього використання заявок на повернення, спочатку необхідно заповнити документ “Заявка на повернення товарів від клієнта”, а потім оформляти об’єкт “Повернення товарів від клієнта”. За допомогою зазначеного документа оформлюється як попередня заявка на прийом продукції, що повертає клієнт так і заміна таких товарів, якщо виникла потреба. Щоб заявки на повернення були доступні для використання, слід відмітити прапорець “Заявки на повернення”. Він розташований у панелі навігації “CRM та Продажі”, у розділі “Адміністрування”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-24

Нова заявка на повернення вводиться на основі видаткової накладної. Для цього необхідно скористатися кнопкою “Створити на підставі”.

Якщо використовуються заявки на повернення і при цьому потрібно повернути оплату клієнту, тоді необхідний вид компенсації вказується в полі “Компенсація” документа “Створити на підставі”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-25

У цьому документі вказується статус “До повернення”, ця операція виконується, щоб зафіксувати прийом продукції, що повернуто. Прикладні об’єкти з таким статусом “Повернення товарів від клієнта”. Подивитися його можна в розділі “Продажі” на вкладці “Розпорядження на оформлення”. Заявка використовується для формування документа “Повернення товарів від клієнта”. Для цього призначена кнопка “Оформити повернення товарів”. Після виконання операції складу поступає бракована продукція.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-26

NOTA BENE! Продукція надходить складу по собівартості, що фіксується під час продажу.

Процес повернення коштів клієнту фіксується за допомогою наступних об’єктів:

  • “Списання безготівкових ГК”;
  • “Видатковий касовий ордер”.

Вид операції, що вказується при цьому – “Повернення покупцю”.

У нашому випадку використовуємо перший документ, оскільки повертаємо безготівкові кошти. Він заповниться автоматично, для цього необхідно використовувати кнопку “Підбирати залишки”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-27

Якщо використовуються заявки на повернення, коли необхідно провести повторне відвантаження продукції належної якості клієнту, в об’єкті “Заявка на повернення товарів від клієнта” вказуємо вид компенсації у полі “Компенсація”. Товари, які слід відправити покупцю, вносяться до відповідного списку на вкладці “Замінні товари”.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-28

Можливі випадки, коли після повернення від клієнта проводиться повторне відвантаження продукції необхідної якості, тоді використовується документ “Реалізація товарів та послуг”. Коли оформлено надходження товару, що повертається на місце зберігання, в заявці на повернення слід вказати статус – “До виконання”. Далі вона буде розпорядженням для оформлення в переліку документів реалізації, також доступна можливість за нею оформити відвантаження продукції для заміни.

vozvrat-tovara-ot-pokupatelya-v-1s-29

Можливо, що з покупцем були домовленості, при яких оплата йому не повертається, а залишається як аванс для наступного відвантаження. Тоді у прикладному об’єкті конфігураціїї “Заявка повернення товарів від клієнта” у полі “Компенсація” вказується вид – “Залишити як авансу”.

Чи складно проводити повернення товару від покупця до 1С:Підприємство?

Користуючись викладеним матеріалом Ви зможете коректно оформляти зазначену операцію. Ми описали, як проводити процес у різних системах автоматизації лінійки 1С:Підприємство. Це дозволить прискорити виконання операції та знизити кількість помилок, що сприятливо позначиться на діяльності підприємства.

За детальною інформацією звертайтесь до спеціалістів нашої компанії. Ми з радістю відповімо на Ваші запитання!

Залишити заявку чи питання можна нижче:

    Напишіть нам:

      Тестова форма уа

      [contact-form-7 404 "Not Found"]

      Надіслати запит