fbpx

Облік матеріалів і витрат в будівництві

uchet-materialov-zatrat

Розглянемо, як здійснюється облік матеріалів і витрат в будівництві. Інформація викладена статті буде актуальною для наступних програмних продуктів:

Облік витрат ведеться з накопиченням витрат, які прив’язані до об’єкта будівництва, також вони деталізовані за статтями витрат. Даний спосіб обліку призначений для таких витрат:

  • По об’єктах, що будуються;
  • Пов’язані з монтажем устаткування;
  • З модернізацією засобів.

У кожній операції, що пов’язана з приписуванням витрат до об’єкту будівництва, крім нього самого позначається стаття витрат. Вибирати необхідно виключно статті з характером витрат “Вкладення у необоротні активи”.

Витрати, що відносяться до об’єктів, можуть мати великий склад. Після того, як був сформований весь список розтрат і була визначена ціна об’єкта будівництва його можна прийняти до обліку як основний засіб.

Універсальні звіти призначені для аналізу витрат. В одному з них – “Залишки і обороти”, скориставшись розділом “Будівництво об’єктів основних засобів” можна подивитися їх вартість. При додаванні до звіту рядка, за допомогою якого виводиться документ-реєстратор, буде доступна сума витрат і господарські операції. Далі розглянемо деякі з них, що дають можливість прив’язати витрати до об’єктів будівництва.

Операції при обліку матеріалів і витрат в будівництві

Здача оснащення в монтаж

Для реалізації даного процесу необхідно скористатися документом “Передача обладнання в монтаж”. Під час цієї операції переноситься і вартість оснащення.

Купівля об’єктів

Придбання фіксується за допомогою прикладного об’єкта конфігурації “Надходження товарів і послуг”, тип його операції “об’єкти будівництва”. На вкладці зазначеного документа “Об’єкти будівництва” позначаються предмети покупки, а на вкладці “Послуги” – роботи постачальника. Взаєморозрахунки за цією операцією можна проводити згідно з договором з деталізацією або за розрахунковою документацією.

Зарахування послуг до об’єктів

У документі описаному вище, крім надходження об’єктів, можна позначати послуги контрагентів, що відносяться до процесів покупки. В інших випадках сервіс, який надає контрагент, можна оформляти за допомогою документа “Надходження товарів і послуг”, тип операції – “Купівля, комісія”. Список послуг відображається на вкладці “Послуги”. У реквізиті “Стаття витрат” відповідно позначаються витрати.

Зарахування витрат по амортизації до об’єктів

У випадках, коли користуються основними засобами для будівництва, тоді амортизацію по них можна віднести до об’єктів зазначеного процесу. З цією метою в довіднику “Способи відображення витрат по амортизації” формується спеціальний елемент. Необхідно в “Списку способів” зробити запис, в ньому позначити статтю витрат, з характером “Вкладення у необоротні активи”, по об’єктах вказати аналітику в однойменній групі.

Доступна можливість в ролі рахунка витрат відзначити його номер 1522 – “Виготовлення основних засобів”. Після чого позначити цей метод для основного засобу. З цією метою можна використовувати, наприклад, прикладний об’єкт “Зміна способу відображення витрат по амортизації ОЗ”.

Списання матеріалів

Коли під час будівництва користуються різною сировиною, що зберігається на складі, тоді при її поставці на об’єкти створюється документ “Вимога-накладна”. Достовірне списання здійснюється відповідно до використання матеріалів для робіт. У таблиці “Матеріали” позначаються статті витрат у відповідному реквізиті, також заповнюється аналітика згідно об’єктам. У верхній частині документа зазначається з якого складу списується сировина.

Списання зарплат

“Відображення зарплати в упр. обліку”- прикладний об’єкт конфігурації, що заповнюється при витратах пов’язаних із заробітною платою, також необхідно оформити документ “Відображення зарплати в регл. обліку”. Для виконання операції з першим документом в ролі статті витрат позначається “Вкладення у необоротні активи”, у другому – вказується рахунки обліку та аналітика згідно об’єктам будівельних робіт.

Облік матеріалів і витрат в будівництві за допомогою програмного забезпечення

Даний процес має свої специфіку та алгоритм, які ми описали вище. Використовуючи зазначені конфігурації 1С:Підприємство Ви оптимізуєте виконання операцій та діяльність підприємства в цілому. Всі необхідні документи будуть оформлятися коректно, що знижує ризик непередбачених витрат. Користуйтеся системами автоматизації бізнесу та виводьте Ваш бізнес на новий рівень.

З питань роботи з програмними продуктами 1С:Підприємство звертайтеся до фахівців нашої компанії. Ми з радістю відповімо на Ваші питання!

Залишити заявку чи питання можна нижче:

    Напишіть нам:

      Тестова форма уа

      [contact-form-7 404 "Not Found"]

      Надіслати запит